miercuri, 30 iulie 2008

Despre interesul meu pentru păsări

Totul a început de la McDonalds. La terasa de la etajul doi a fast-food-ului din centru e un grup de vrăbiuţe curajoase care îţi vin pe masă după fărîmituri. Am început să caut locuri numai la etaj pentru a le hrăni. A fost o plăcere să le urmăresc şi să descoper mine, dispoziţii, caractere şi aventuri într-o lume pe care am ignorat-o pînă atunci.

A mai fost şi o călătorie la lacul Beleu, organizată de un coleg de servici. Am văzut atunci zeci de specii, printre care la sigur, pelicanul comun, egreta albă, cormoranul, raţa mare, cocostîrcul şi cîte şi mai cîte, dar nu mă interesau încă speciile - doar frumuseţea lor.

Recent, un unchi m-a rugat să îi cumpăr o carte despre păsările din Republica Moldova şi, ca în adins, recent a şi apărut, în seria Lumea animală a Moldovei, cartea Păsări. O ediţie foarte bună - coerentă, bine structurată, bine machetată (!) şi la 210 lei de la editură, 220 în magazine :)
Conţine descrierea a peste 200 de specii de păsări din Moldova cu cîte 2-5 fotografii pentru fiecare - o minune de carte.

Porumbeii din Chişinău sunt forme domestice ale
porumbelului de stîncă (Columba Livia)

Cam de două săptămîni hrănesc şi urmăresc păsări prin Chişinău. În categoria hrănite au intrat deja - porumbelul gulerat, vrabia, sticletele mare, cioara-de-semănătură, cioara grivă, stăncuţa, raţa mare, lişiţa, o pasăre palustră neidentificată încă, pescăruşul sur şi guguştiucul. La văzute - gaiţa, coţofana, rîndunica, o ciocănitoare (nu ştiu de care anume) şi trei specii de păsări mici încă neidentificate. E vorba de păsări sălbatice, desigur.

În captivitate nu are sens să enumăr. Mi-e jale în special de acvilele de stepă de la Muzeul de Etnografie. Iată şi o turturică captivă, tot acolo:

Turturică (Streptopelia turtur)?

Din păcate aparatul meu de fotografiat e Canon PowerShot A510, care e unul pentru diletanţi, de aceea şi calitatea proastă a fotografiilor pe care le fac. Nu că aş fi eu fotograf rău, Doamne fereşte :)

Un comentariu:

Anonim spunea...

Felicitari Stimate Domn! Sincer nu ma asteptam sa gasesc in blogosfera moldoveneasca un blog cu un continut asemanator.

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.