miercuri, 13 august 2008

Într-o scorbură întunecată, într-un copac întunecat...

...în centrul Chişinăului îşi duce traiul un Ţiclean (Sitta europaea). Pasăre mai mare decît vrabia, roşietică pe abdomen şi cu masca lui Zorro pe ochi. I-am determinat din întîmplare locul de trai primblîndu-mă prin Parcul Catedralei. Mîine îmi iau camera de fotografiat şi plec la pîndă.

Seara am decis să facem o primblare la lacurile de la Sculeni. A fost o experienţă tristă. Poate şi din cauza nădufului, dar lacurile mi s-au părut moarte, erau cu apa murdară, stătută şi cu pieliţă plutitoare. Era un miros de baltă. Stufărişul lacurilor, la fel ca întreg parcul din jur, e plin de sticle şi pachete de plastic. Pa lac, marţi seara!, zeci de bărci şi biciclete de apă, sute de înotători şi amatori de sărit de pe pod şi vreo zece-douăzeci de grupuri de "ieşitori la natură" pregătind frigărui cu muzica dată la maximum. Se mai adăuga la asta şi vuietul trenurilor care trec pe alături.

Am fost surprins să văd acolo trei găinuşe-de-baltă, vreo 4-5 raţe (deci, sunt mai multe) şi un pescăruş singuratic pe mijloc de heleşteu, aflat într-o misiune de monitorizare, probabil. Cu toate că nu mă mai trage încolo, o să încerc să merg într-o dimineaţă, poate pe răcoare şi fără oameni lacurile de la Sculeni îmi vor părea vii.

Între timp, plasez o fotografie din iunie cu un cocostîrc, pe care încă nu am publicat-o pe acest blog.

Barză albă (Ciconia ciconia)

Niciun comentariu:

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.