luni, 8 septembrie 2008

Păsări în zbor

Fotografierea păsărilor are ca efect secundar intervenţia directă în natură. Îmi pare rău, dar de cele mai multe ori dorinţa de a face un cadru mai bun, mai de aproape, duce la deranjul păsării care este întreruptă din activitatea. Zboară fie în apropiere, pe alt copac, cum fac ciocănitorile, fie la sute de metri, cît mai departe, ca grangurii, fie se ascund în stuf ca găinuşa-de-baltă sau buhaiul-de-baltă.

Simt din ce în ce mai mult nevoia de a trece un curs rapid de zoologie aplicată, în care să învăţ comportamentul optim pentru fotografierea păsărilor - cum să caut anumite specii şi cum să fotografiez fără a fi văzut. Această necesitate o simt mai insistent mai ales după ce am fotografiat buhaiul-de-baltă, care, din cîte am citit, nu suferă deranjul în apropierea cuibului.

Păsările în zbor apar pe fotografii mai şterse - se mişcă repede. În schimb, aparatul de fotografiat le surprinde în zbor aşa cum cu ochiul liber nu le vedem niciodată - de aici şi impresia deosebită pe care o dau astfel de fotografii.


Codobatură albă (motacilla alba)

Codroş-de-pădure (phoenicurus phoenicurus)

2 comentarii:

Anonim spunea...

vad ca ati ajuns la relatiile de incertitudine ale lui Heisenberg..laudabil, maestre
:)

Ion Grosu spunea...

Să mă pui tu la vîrsta mea să caut principii pe wikipedia... Rusine!

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.