sâmbătă, 28 martie 2009

Lăpuşna trei: păsărele pe cîmpii, să le fotografiem copii

Azi, sîmbătă, 28 martie, am avut una din cele mai minunate primblări la Goian. Conform tradiţiei, nu am reuşit să fotografiez pescăruşii albaştri, dar m-am întors cu fluturi (pentru Tudor Cozari), şopîrle (pentru Vlad Cioflec), vulpi (pentru ceilalţi), cocostîrci şi chiar o specie din cartea roşie a Moldovei. O-la-la!

Întors acasă, gata să bombardez blogul cu fotografii minunate, aoleu, ce văd? Încă am rămas dator cu fotografii de la Lăpuşna şi din raionul Şoldăneşti. Să începem pe rînd, ne întoarcem în minunatul sat Lăpuşna, de unde m-am întors la 20 martie cu veşti bune — venise primăvara!







Să trecem însă la obiectivul acestui blog — 273 de specii?! Din Lăpuşna m-am întors cu şase specii noi! Raţa-suliţar, nagîţul şi fluierarul-de-zăvoi i-am lansat în postarea precedentă, acum alte trei:


Botgros! (Coccothraustes coccothraustes)

Bine, dar specia asta a mai fost!, veţi exclama stupefieaţi... Ah, da, aveţi dreptate, a mai fost. Ia să trecem la:


Sticlete!!! (Carduelis carduelis)

Dar şi asta a mai fost!!! aut strigăte disperate... Gata glumele, trecem la specii noi de tot. Sezonul primăvara-vara 2009:




#79. Mărăcinar negru (Saxicola torquata)


Pauză artistică :)




#80. Presură galbenă (Emberiza citrinella)




#81. Florinte (Carduelis chloris)

Mai recuperăm mîine ceva specii de la Şoldăneşti şi trecem la roadele expediţiei de azi - vulpi, cocostîrci şi... da! da! da!.. o specie nouă din Cartea Roşie. Cică în Moldova se semnalează doar cîteva perechi la cuibărit. Hm...

5 comentarii:

iguana spunea...

uluitoare consecventa ta
iaka asta DA pasiune consecventa :)

Ion Grosu spunea...

Cînd ajung la 273 dicutăm :)

ceziceu spunea...

cum se numesc florile din primele fotografii? mama imi aduce primavara cate un buchetel si eu o mustrez cu gandul ca poate sunt in cartea rosie...

Ion Grosu spunea...

Nu ştiu :) Nu mă pricep la flori şi nici vreun indicator nu am. Poate s-or găsi specialişti care să ne ajute. Nu trebuie să fie complicat.

Octavian spunea...

Pentru ciziceu:
Pot sa greşesc, dar florile din imagine sunt stînjenei.

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.