marți, 27 martie 2012

Cinci datorii: speciile 120-124

Plasez aici repede speciile care din motive de lene, arhivă mare sau identificare greşită au aşteptat pînă azi să fie incluse în listă.

Prima va fi #120 din acest hit-parad, Porumbelul de scorbură. Mi-a scris Szilard Daroczi de la Proiectul Milvus că în postarea Calitate vs. cantitate am făcut o greşeală de identificare cu Porumbelul gulerat. Cel mai interesant este că fotografiile au fost făcute accidental şi urmau să fie şterse, dar au nimerit accidental într-o postare în care scriam:
...fotografia pentru mine este în primul rînd o metodă de a identifica specia și în al doilea - o dovadă că ea e prezentă în Moldova. De aceea unele fotografii ca aceasta, făcută duminică la Valea Morilor, vor părea urîte și nedemne să fie publicate...
Pentru ca, ironic, proastă cum este, fotografia dată să aducă un nou mic pas pentru omenire şi mare pas pentru blog - o specie nouă.

120. Porumbel de stîncă (Columba oenas)

Mai departe ne vom deplasa un pic în continuumul spaţiu-timp de două ori în timp, dar tot acolo - în jurul lacului Beleu. Specia #121 este Gîrliţa mare, fotografiată la 8 decembrie. Am văzut mai multe stoluri, cîteva mii de exemplare.

121. Gîrliţa mare (Anser albifrons)
Pe 122 va fi colega ei, Gîsca de vară, fotografiată aj la 18 iulie 2009, încă pe vremea comuniştilor :) Stolul părăsea lacul dimineaţa. Zbura la păscut. Ceea ce vă recomand să faceţi şi vouă din cînd în cînd.

#122. Gîscă de vară (Anser anser)

#122. Gîscă de vară (Anser anser)

La 123, tot din această iarnă, deja lîngă lacul Manta, un stol mic de Raţe-lingurar, care din cauza ceţii sunt doar profiluri întunecate, dar, din cauza ciocului specific, nu sunt greu de identificat.

#123. Raţa lingurar (Anas clypeata)

Tocmai la #124 a ajuns în listă o specie foarte comună - cucul. Eu pur şi simplu am uitat că nu am plasat-o pe blog şi la o verificare recentă mi-am pus mîinile-n cap:

#124. Cuc (Cuculus canoris)

#124. Cuc (Cuculus canoris)

#124. Cuc (Cuculus canoris)

#124. Cuc (Cuculus canoris)
Cam atît cu datoriile. În acest an, dacă a da Domnul să fie roadă, poate ajungem la 200.


Un comentariu:

Vitalii spunea...

Congratulations!

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.