luni, 28 noiembrie 2011

Calitate vs. cantitate

Eu aș vrea ca toate păsările din Moldova să nu aibă frică de mine. Să mă lase la 5 metri de ele și să fac fotografii așa cum vreau eu - cu soarele la apus, cu fundal uniform, fără frunze și crengi în cadru. Și să am fotografii frumoase. Că meritați.

Dar acest blog e focusat pe cantitate. 273. 273 de specii. Fotografia pentru mine este în primul rînd o metodă de a identifica specia și în al doilea - o dovadă că ea e prezentă în Moldova. De aceea unele fotografii ca aceasta, făcută duminică la Valea Morilor, vor părea urîte și nedemne să fie publicate:

Actualizare 27 martie 2012: Porumbelul gulerat este, de fapt. Porumbel de scorbură; Şorecarul comun este de fapt... Şorecar comun. Sugestiile vin de la Szilard Daroczi / Proiectul Milvus. Dat fiind că acesta e primul porumbel de scorbură de pe blog, el primeşte #120.
Porumbel gulerat (Columba palumbus120. Porumbel de scorbură (Columba oenas)

Porumbel gulerat (Columba palumbus120. Porumbel de scorbură (Columba oenas)

Porumbel gulerat (Columba palumbus) 120. Porumbel de scorbură (Columba oenas)

Dar ele sunt importante. Ele conțin o groază de informație. De exemplu ele spun că la 27 noiembrie 2011, în Valea Morilor încă a rămas un exemplar de Porumbel de scorbură (Columba oenas). El ar trebui să plece la iernat înspre Bulgaria și Grecia. Poate cuiva îi va fi informația de folos.

Altă valoare adăugată vine din testul de identificare. Uneori greșesc și ornitologii care intră pe site mă corectează. Acesta ar putea fi, de fapt, un Geosternbergia sternbergi, iar eu să cred că e un porumbel gulerat.

Acum mai pun cîteva poze făcute sîmbătă la Goian, cu o pasăre răpitoare. Am fost într-o escapadă acolo cu ornitologul Vitalie Ajder, voi scrie mai multe despre acea expediție în postarea următoare. Pasărea de mai jos a țîșnit din niște stînci aflate sub noi, în defileu. Era o răpitoare mai mare decît un Șorecar comun, mult mai grea în zbor.

Prima mea impresie (greșită) a fost că e o Gaie neagră (Milvus migrans), apoi am convenit cu Vitalie că e fie un Șorecar încălțat (Buteo lagopus) sau chiar un Șorecar mare (Buteo rufinus). După ce a văzut fotografiile, Cosmin Manci a spus că e totuși un Buteo buteo. Dacă e Șorecar comun, atunci e cel mai mare exemplar văzut de mine pînă acum. În contrast clar cu cei vreo 40 de Șorecari încălțați văzuți în ultima lună.

Shaquille O'Neal-ul Șorecarilor comuni?



Un comentariu:

Vitalie spunea...

slirristIon, dupa ce mi-ai trimis pozele eu sustin cu juma de gura ca este o acvila mai ales dupa silueta si petele de deasupra aripilor, desi poate fi chiar si un buteo

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.