luni, 6 mai 2019

Ziua Mare - 2019

La 4 mai vă leatu 2019, pre carenderul ornitologic, a cădzutu sărbătoarea de Global Big Day. Întru această zi sfîntă toți ornitologii amatori de prin lume se întrec întru numărat păsări ca să vază cît mai multe specii într-o singură zi și să le aplodeze cu har pe site-ul www.ebird.com.

De cu anterioarele participări pățitu, ticluitu-am cel mai optim traseu cu putință pentru Moldova. Începutu am de la Etulia, ce se află la extrema sudică pe malul lacului Caulu. Apoi mersu-am la Slobodzeia Mare la lacul zis Beleu. După o habă am bătut calea și am agiuns cu bine la lacul Manta, lîngă Crihana Veche, slăvit fie Domnul. De acolo, fără zăbavă am dat fuga la Taraclia și Svetlîi, tot numărînd orătăniile. Mai apoi, spre chindii, căutînd specii de pădure, am țîșnit pe lîngă Sagaidacul Nou în inima codrilor. Soarele nu era nici de o suliță pe cer cînd am agiuns odată cu furtuna la Chișinău și am mai cules la Valea Morilor vreo 3-4 specii.

Cu ajutorul lui Dumnezeu am adunat 110 specii, record personal, cu care am contribuit și la rezultatul decent al Moldovei din acest an.

Ca să încep de la 5 desdimineață la Etulia, am mas la Vulcănești la hanul Speranța. Greșală mare, pentru care mai n-am plătit cu cardul. Despre rău am să tac, așa cum ne învață citatele celebre pe rețelele de socializare.

Mai jos pun fotografii, fără multă vorbă, că ne prinde noaptea nedormiți și ziua nelucrați.

Și listele cu specii:




Anthus cervinus















































Niciun comentariu:

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.