joi, 27 mai 2010

Viila Ion 1: Prigorii şi autori noi

Pe perioada de vară m-am mutat la vila familiei, sub Chişinău. Sunt o pasăre migratoare, vara stau în „case pe pămînt” (pe ce altceva?), iernez în apartamente la etaj. Pentru sedentarismul moldovenesc agravat de limitările totalitare sovietice, faptul că am schimbat deja peste 15 gazde în ultimii 8 ani e bizar.


Noua amplasare în schimb m-a readus în sălbăticie. Nu o să vă uimesc cu informaţia că blogul şchioapătă. Am scris pînă acum tot mai rar. Multora le pare rău, inclusiv mie. Am decis să schimb lucrurile. Totuşi, Păsări din Moldova rămîne a fi unul din cele mai populare bloguri de la noi, chiar fără a fi actualizat des. De ce? Pentru că e cotat bine la căutările speciilor de păsări în română pe google.


Blogul merită resuscitat. Pe de o parte voi posta şi eu mai des, pe de alta, am decis să accept colaborarea a doi autori-invitaţi. Un fel de visiting professors.


Între timp la Viila Ion am o mulţime de vecini zburători. Pe lîngă duhuri, fantome şi vampiri, sunt inundat de grauri, codroşi şi prigorii. O familie de codroşi de pădure îşi are cuibul la vecini şi va fi urmărită zi de zi de mine. La izvorul din vale sunt stupi şi seara am observat un grup de prigorii vînînd. Le-am urmărit cu gura căscată şi cu aparatul de fotografiat la ochi:


Pasari din Moldova,Ion Grosu,moldovabirds.blogspot.com
Prigoria Merops apiaster, una din cele mai pestriţe păsări din Moldova


Pasari din Moldova,Ion Grosu,moldovabirds.blogspot.com
Grupul de prigorii la vînătoare.

Pasari din Moldova,Ion Grosu,moldovabirds.blogspot.com
Prigoria şi albina. De data asta bîzîică a scăpat cu viaţă şi cu miere.

Spre seară de-asupra casei a zburat un şoim. Poate vînturel de seară, poate altceva. Vara se anunţă înaripată.

.




Un comentariu:

Anonim spunea...

Sa fie o vara inaripata atunci!

Vlad

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.