luni, 11 august 2008

306 porumbei şi o stăncuţă

Azi am bătut recordul la numărul de porumbei hrăniţi. Număraţi-i singuri:

Au înfulecat două pîini şi, în premieră, mei -1 kg. A fost o senzaţie fantastică să văd 200 de porumbei zburînd înspre mine - parcă zburam eu.

Tot azi am reuşit să urmăresc în acţiune şi să fotografiez mai de aproape o stăncuţă. Tot în Parcul Catedralei. Are comportament foarte diferit de cioara grivă sau cea de semănătură. Are mersul lent, apăsat, cu treceri încete de pe un picior cu altul. Nu este fricoasă - lasă uşor pietonii dezinteresaţi să treacă la jumătate de metru de ea. E, totuşi, prudentă - pe mine, care o urmăream cu camera de fotografiat nu m-a lăsat mai aproape de 4 metri.

A urmărit vreo zece minute un grup de porumbei hrăniţi de doauă doamne în vîrstă. A mers încet înspre ei şi s-a diluat în masa gri. Nu a fost agresivă cu aceştia, ca celelate corvide, dar a ştiut să-şi apere bucata de pîine şi a hărţuit porumbeii mai curajoşi, surprinşi că porumbelul de alături e o... cioară.

Stăcuţă (Corvus monedula)

Piţigoi mare (Parus major)

Niciun comentariu:

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.