miercuri, 13 august 2008

Urmărirea Ţicleanului

Cum am anunţat ieri, azi la masă am pîndit ţicleanul lîngă scorbura lui din Parcul Catedralei. După prima vizită a lui pe acasă, l-am urmărit tot parcul, ocolind pietonii enervaţi, setînd din mers aparatul, pentru trecerile de la umbră la soare şi încercînd să nu calc pe gazon. Ţicleanul dă impresia că ignoră oamenii din parc. Uneori se aşeza pe copaci la un metru de băncile aglomerate. În schimb nu stă loclului - e mereu în mişcare, face salturi rapide în sus şi în jos pe trunchiul copacului. Cam aşa emă mişcam şi eu pe pămînt. Mă simţeam umbra ţicleanului. Cînd urmăreşti păsările mult timp înveţi mişcări noi. E un studiu prin experienţă directă, dar despre asta o să scriu mai tîrziu.

Din cauza semi-întunericului din parc, a mişcării rapide a ţicleanului şi a fondalului (de obicei cerul) extrem de luminos, majoritatea fotografiilor au ieşit de calitate proastă. Rezultatul tipic arată astfel:

Ţicleanul nu se vede bine.

Dar din cele peste 50 de fotografii făcute în 15 minute, cîteva oferă destule detalii pentru identificarea clară a speciei urmărite. L-am văzut o singură dată pe sol - cînd a ciugulit o ghindă sau poate o coajă de pîine, a urcat cu ea repede pe trunchi, a proprit-o între ridurile copacului şi a înnceput s-o fărîmiţeze:

Ţiclean (Sitta europaea)

Ţicleanul lasă pe copac semnul lui Zorro :)

Niciun comentariu:

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.