sâmbătă, 20 septembrie 2008

Am rămas dator cu păsări: multe ciocănitori, egrete, un stîrc cenuşiu, doi ţicleni şamd (1)

Ieri şi azi am făcut 812 fotografii. Majoritatea cu păsări, dar m-am milogit şi de nişte veveriţe, fluturi, un avion, un biciclist, cîteva flori, doi pescari, un peisaj şi o pisică moartă. Desigur că puţine din aceste 812 sunt clare. Şi mai puţine sunt relevante pentru acest blog. Oricum sunt prea multe ca să reuşesc să le dedic cîte o postare, deci le pun alandala acum.

Voi începe cronologic - ieri, timp de o oră, în grădina publică Ştefan cel Mare am urmărit, pe lîngă codobaturi, piţigoi şi cinteze, o ghionoaie cenuşie şi doi ţicleni. Ghionoaia (= ciocănitoarea) am văzut-o în acest parc pentru prima dată. Era un mascul. Azi am reuşit să fotografiez o femelă în fîşia forestieră de la nord de Criuleni. Le pun împreună ca să le comparaţi. Ghiciţi cum am identificat genul.

"Ghionoiul" cenuşiu din Chişinău

Poziţia tipică a ciocănitorilor înainte de a-şi lua zborul (înseamnă "fotografiază mai repede că am treabă-n altă parte")

Femela din păduricea Criulenilor

Ghionoaie cenuşie (Picus Canus)

Aceeaşi diferenţă ajută la identificarea sexului ciocănitorilor-pestriţe-mici. Un mascul al acestei specii l-am fotografiat acum două săptămîni în lunca Bîcului. Ieri, la lacul inferior din Valea Trandafirilor, am avut plăcerea să urmăresc o femelă în procesul de construire a unei scorburi. Cu toate că puţin mai la deal se vînd apartamente noi cu 1,200 de euro metru pătrat, ciocănitoarea a decis să-şi facă singură căsuţa.

Ciocănitoare-pestriţă-mică (Dendrocopos minor)

Scorbura ocupă cam o treime din grosimea crengii - nu m-aş mira să o găsesc ruptă peste vreo săptămînă...

Aici ciocănitoarea urmăreşte o insectă sub scoarţă.

Are u lookin' at me?!

Continuarea urmează...

Niciun comentariu:

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.