sâmbătă, 20 septembrie 2008

Am rămas dator cu păsări: multe ciocănitori, egrete, un stîrc cenuşiu, doi ţicleni şamd (2)

Tot ieri am aflat că lişiţa cu ciocul rupt e încă vie. Acum o lună, împreună cu jumătatea mea, hrănind lişiţe în Valea Trandafirilor am descoperit una care avea partea de jos a ciocului ruptă. Atunci am presupus că pasărea nu o va duce mult - pentru a rupe seminţe şi a prinde insecte şi moluşte, ciocul trebuieşte integral. M-am bucurat să revăd lişiţa dormind pe o piatră lîngă malul lacului. Am fotografiat-o de departe - ştiam că o sperii dacă mă apropii.

Lişiţă (Fulica atra)

Dar să mă întorc la Grădina Publică, dacă tot am zis că narez cronologic. Ieri motanul Ştefan nu era activ şi veveriţele mişunau fericite cu nuci, căutînd pe unde să le ascundă. Locul preferat al veveriţelor sunt grămezile de frunze, spre fericirea îngrijitorilor. Aceştia mi-au recunoscut că găsesc nucile cînd încarcă frunzele în tractor. Ştiu că nu sunt păsări, dar plasez aici două fotografii cu aceste minuni, făcute ieri.

Nimeni nu ştie unde-am îngropat nuca... Nimeni nu ştie unde-am îngropat nuca...

Are u lookin' at me?

Tot ieri, tot acolo, doi ţicleni căutau insecte pe un pin bătrîn. Închipuiţi-vă că aveţi mîinile legate şi puricii vă mănîncă pe spinare. Şi răbdaţi aceste chinuri vreo 3 luni. După 3 luni vine cineva şi începe să mănînce puricii şi să vă scarpine. Cam aşa se simt pinii bătrîni vizitaţi de ţicleni :)

Unu-i sus pe dreapta, altu-i jos pe stînga.

Ţicleanul poate coborî pe tulpini, spre deosebire de ciocănitori care doar urcă.

Ţiclean (Sitta europaea)

Va urma...

Niciun comentariu:

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.