miercuri, 29 octombrie 2008

Al patrulea: piţigoiul-de-brădeţ (+un arici bonus)

Postarea anterioară cu descrierea volumului Păsări a fost un preambul pentru declaraţia de independenţă a mea faţă de această carte :) Pentru că pentru prima dată reuşesc să fotografiez o pasăre care nu este prezentă prin paginile acestei enciclopedii.

Vorba e că Păsări conţine descrierea a 201 specii, în Moldova fiind înregistrate între 250-280 de specii, în dependenţă de autor. Pe wikipedia e dată chiar o listă de 300 de specii. Oricum un număr mare de specii nu este în carte.

Aşadar, vă prezint, piţigoiul-de-brădeţ:




Piţigoi-de-brădeţ (Parus ater)

Acest exemplar se afla într-un stol mixt de piţigoi mari, piţigoi albaştri şi un auşel-cu-cap-galben în Grădina Publică. Mi-au atras atenţia cele două dungi negre pe ceafă şi culoarea galben-brună a burţii - mult prea spălăcită pentru un piţigoi mare.

Am căutat desigur în enciclopedia Păsări, dar n-am găsit nimic similar. Cel mai apropiat rămînea piţigoiul mare - avea şi capul negru şi dunga pe aripă, dar piţigoiul mare are o linie neagră pe piept şi e de un galben aprins. În plus nu are dungi pe spate.

Mi-am dat seama că e piţigoi, dar nu e în carte aşa că m-a salvat internetul. În încheiere, ca să cimentez happy-endul, adaug un animal drăguţ, întîlnit ieri în Valea Morilor:




Arici

N-am mai văzut arici din copilărie. Să fie oare numărul lor în declin? Îmi trebuie şi volumul Mamifere :) Pentru că aveam o nucă şi am presupus că e o rozătoare (cică e insectivor) i-am spart o nucă şi l-am servit. El a aşteptat să mă depărtez şi a început să mănînce.

P.S. Nu cumpăraţi/capturaţi arici pentru copii. Pe lîngă faptul că ei au o dietă foarte complicată şi cel mai probabil vor muri în captivitate, ei mai transmit o boală de piele.

Niciun comentariu:

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.