marți, 7 octombrie 2008

Pustiul Ialpugului: stolul de călifari albi

Uneori, descoperi că ai fotografiat specii noi, abia ajuns acasă. Astfel, prin puzderia de pescăruşi de la Congaz, am descoperit, pierdut undeva pe planul doi un cîrd întreg de cioc-întorşi:

Cioc-întors (Recurvirostra avosetta)

În momentul fotografierii mă aflam la cel puţin 300 de metri, întins pe burtă, în marginea stufărişului iazului Congaz. Cu o oră şi trei kilometri mai devreme, am auzit două împuşcături consecutive şi am vătut un stol de raţe ridicîndu-se de pe malul opus. Cineva a decis să iasă la vînătoare, cu toate că era vineri. Din cîte ştiu vînătoarea e permisă doar sîmbăta şi duminica.

Păsările erau speriate aşa că am mers tulit, cît mi-a permis stuful, apoi am mers pe brînci prin stuf, ca să nu sperii cele cîteva sute de păsări care s-au înşirat pe malul chel şi noroios. Primii care mi-au atras atenţia au fost, desigur călifarii albi.

Călifar alb (Tadorna tadorna)

În comparaţie cu raţa mică din planul doi, călifarul alb e enorm - cu 60 de cm lungime, el atinge pînă la 1,5 kg. În Lumea Animală a Moldovei scrie că această pasăre este oaspete de iarnă în pasaj şi e semnalată în cîrduri de 20-30 de indivizi. Eu am văzut 18 - unsprezece s-au speriat de mine, ceva mai tîrziu şi au zburat, iar şapte au rămas pe apă, ceva mai departe.

Călifarii albi care au plecat (imagine mai mare)

Călifarii albi care au rămas (imagine mai mare)

###

Pentru documentare privind călifarul alb recomand:
- Scurtă descriere pe eukarya.ro
- Două fotografii pe fotonatura.ro
- Această fotografie de pe flickr
- Harta distribuţiei geografice a călifarului alb
Dacă mai găsiţi ceva interesant, vă rog să comentaţi.

Niciun comentariu:

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.