vineri, 24 octombrie 2008

Şase ulii au planat de-asupra Chişinăului

Doar cu titlu de curiozitate - în amiaza zilei de ieri am observat şase păsări mari care se roteau de-asupra centrului urbei. Iarăşi risc să presupun că erau şorecari-încălţaţi după culoarea penelor pe aripi. (Greşeală :)

N.B. 21 noi 2008: Cosmin-Ovidiu Manci în comentarii şi Călin Hodor printr-un mesaj au corectat identificarea - nu e vorba de un şorecar-încălţat, ci de un şorecar-comun, subspecia vulpinus. Citez în continuare din mesajul dlui Hodor: "Sper ca nu va veti supara daca-mi voi da cu parerea acolo unde o gresala de identificare mi-a sarit in ochi. La pagina cu cei 6 ulii, pe care dumneavostra ii considerati sorecari incaltati, eu cred ca sunt sorecari comuni din subspecia vulpinus. Sorecarii incaltati iti sar in ochi in special datorita cozii albe exceptand banda terminla la femela sau cele 2(3) benzi terminale ale masculilor. De asemenea la multe exemplare foarte evidente sunt petele carpale, sa zicem acolo unde ar fi "cotul"


Şorecar comun (Buteo buteo vulpinus

Un comentariu:

Anonim spunea...

mai degraba sorecari comuni (Buteo buteo). dar eu dupa imaginile astea nu ma incumet sa-ti dau un nume.

cosmln

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.