luni, 27 octombrie 2008

Deosebirea dintre vrabia-de-casă şi vrabia-de-cîmp

Şi mii de ani au trebuit luminii să ajungă...

În patru luni de ornitologie diletantă am făcut peste 10 mii de fotografii cu păsări, am publicat pe acest blog 378 de fotografii cu 57 de specii de păsări pe ele, am citit trei cărţi, zeci de articole şi o teză de doctor despre păsările din Moldova şi abia a-a-a-a-a-azi am realizat care este diferenţa dintre vrabia-de-cîmp şi vrabia-de-casă! :D

Cel mai uşor disting (deja) aceste două specii după capul masculilor. Vrăbioiul-de-casă are creştetul sur şi obrajii albi. Vrăbioiul-de-cîmp are creştetul brun şi pe obraz o pată neagră. Repet (pentru mine) - masculul vrabie-de-casă are creştetul sur, masculul vrabie-de-cîmp are creştetul brun şi pete negre (două) pe obraji (una pe un obraz şi cealaltă pe alt obraz).

Respectiv, vrabia care s-a scăldat săptămîna trecută în Veneţia din Grădina Publică este vrabie-de-casă, iar cea care mănîncă în filmuleţul de la McDonald's - vrabie-de-cîmp.



Înainte oamenii cunoşteau mai bine natura. De exemplu pastorul Charles Spurgeon în secolul XIX a recunoscut vrabia-de-cîmp, chiar dacă distincţia era irelevantă pentru morala poveştii.

O lecţie similară ne oferă şi Cosmin.

Tot pe acest blog am explicat care e diferenţa între cioară şi corb.

2 comentarii:

Natalia spunea...

acum ca stiu ca sunt doua tipuri de vrabii, cred ca voi face si eu diferenta intre ele cand le voi vedea. repet, in scris(pentru mine), vrabia de casa are crestetul gri si obrazul curat si cea de camp are crestetul brun si mai are o pata neagra pe un obraz si alta pata neagra pe alt obraz :)
si am mai invatat ca lastunul nu are papion rosu, iar randunica are. ca cioara are ciocul mai lung si coada in forma de evantai, cand zboara, iar corbul are ciocul mai scurt cu partea de sus acoperita cu puf negru si are coada in forma de romb, cand zboara.
o excursie impresionanta e blogul asta al tau, ion. am citit doar despre 16 specii, dar mai revin, promit :)sunt tare simpatice creaturile astea

Anonim spunea...

acum stiu si eu carei diferenta dintre vrabia-de-casa si vrabia-de-cimp

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.