marți, 28 octombrie 2008

Încă o pasăre recuperată din arhivă: cucuveaua

Deseori vin acasă, copiez fotografiile şi văd asemenea imagini pe monitor:


Dacă am timp şi dispoziţie, le cercetez atent. Dacă nu am timp - trec la alte fotografii. Dacă nu am dispoziţie - le şterg. Ce-am văzut eu totuşi în copac?

Cucuvea (Athene noctua)

Am speriat această pasăre ziua în amiaza mare (de fapt era vreo 4 seara în septembrie). A zburat dintr-o movilă de fiare vechi, în care căuta ceva şi s-a refugiat în acest copac. Nu am înţeles atunci ce fel de pasăre era. Am fotografiat la repezeală locul unde a aterizat. Cînd m-am apropiat de copac (da, da - cu mişcări line şi încet - am irosit vreo 20 de minute :) ea nu mai era acolo. Fotografia iniţială însă m-a ajutat s-o identific. Acum ştiu unde s-o pîndesc...

2 comentarii:

Natalia spunea...

eram odata in soroca, acum doi ani, pe malul nistrului, langa cetate, seara tarziu. la vreo 4 metri de mine, pe o bara, statea imobila o creatura cu pene, destul de mare, de culoare cenusie, cred, cu fata rotunda si ochi mari. ma privea. eu ma temeam. credeam ca e bufnita, poate era cucuvea. oricum, senzatia era una de groaza amestecata cu fascinatie. nici nu puteam sa ma uit la ea.

Ion Grosu spunea...

Creaturi nocturne cu privire hipnotică, bufniţele sunt cel mai greu de prins în cadru.

Dacă identifici din întîmplare vreun cuib sau scorbură, anunţă-mă :)

Arhivă blog

Specii fotografiate:

Drepturile de autor ale conţinutului acestui blog, inclusiv ale tuturor textelor şi fotografiilor îmi aparaţin, cu excepţia cazurilor pe care le menţionez expres.

Utilizarea fotografiilor publicate pe acest site fără acceptul în scris al autorului este interzisă. Pentru a solicita permisiunea de a prelua sau publica fotografii, scrieți un comentariu în subsolul postării în care a apărut fotografia dorită.